اجاره ماشین

 

چه روزانه و چه گهگاهی رانندگی کنید، دیگر خرید وسیله نقلیه شما ضروری نیست. در واقع، خرید و اجاره خودرو در حال حاضر نشان دهنده دو راه حل ممکن و جذاب است. بنابراین انتخاب واضح نیست زیرا خرید یا اجاره خودرو به چندین پارامتر شخصی بستگی دارد.

اجاره یا خرید ماشین: مزایا و معایب

انتخاب بین اجاره یا خرید ماشین شما تصمیم آسانی نیست . هر گزینه مزایا و معایب خود را دارد و باید با توجه به نیاز شما و موقعیت شخصی شما تحلیل شود. در حالی که برای برخی افراد اجاره خودرو به آنها امکان می دهد تا با ارائه امکان تغییر مدل به طور منظم یا انتخاب اجاره کوتاه مدت انعطاف پذیر باقی بمانند، برای برخی دیگر، خرید خودرو مترادف با آزادی است.

پس ماشین بخریم یا اجاره کنیم؟ در اینجا جوانب مثبت و منفی وجود دارد.

از سوی دیگر، اگر نیازهای گاه به گاه بیشتری دارید، سفرهای کاری استثنایی یا تعطیلات آخر هفته با خانواده، بین خرید یا اجاره ماشین، گزینه دوم عاقلانه ترین به نظر می رسد. در واقع، باید بدانید که در هر صورت داشتن وسیله نقلیه شما به صرفه نیست: بین سوخت، تعمیر و نگهداری، کنترل فنی و بیمه، این نشان دهنده یک بودجه اضافی ماهانه است!

 به همین دلیل است که هر از گاهی متوسل شدن به اجاره می تواند راه حلی باشد. هرگز پیشنهادهای اجاره زیادی در بازار وجود نداشته است و قیمت ها بسیار جذاب هستند .

خرید یا اجاره ماشین: سوالاتی که باید از خود بپرسید

تصمیم گیری در مورد معضل "آیا ماشین بخرید یا اجاره کنید؟" آسان نیست. این بیش از هر چیز به شما بستگی دارد که با توجه به بودجه و نیاز خود تصمیم بگیرید. بنابراین، خرید یا اجاره ماشین مشخصات شما چیست؟ برای فهمیدن این موضوع، می‌توانید با تهیه یک موجودی با پرسیدن سؤالات درست از خود شروع کنید:

1.      آیا بودجه کافی برای خرید خودرو دارید؟ نو یا کارکرده؟

2.      در صورت مراجعه به وام بانکی، آیا این تنها پرداخت ماهانه شما برای بازپرداخت خواهد بود؟

3.      آیا زیاد رانندگی می کنید؟

4.      آیا دوست دارید با همین مدل بیش از 4 سال رانندگی کنید؟

5.      آیا آماده رسیدگی به هزینه های تعمیرات و نگهداری احتمالی هستید؟

هزینه ماهانه قابل پیش بینی با اجاره، شما مالک ماشین نیستید. شما فقط برای استفاده از آن برای یک دوره زمانی پول پرداخت می کنید. هزینه های قابل پیش بینی ماهانه شما شامل مالیات، بیمه، تعمیرات، سوخت ، نگهداری و لاستیک می شود.

رنت خودرو

مزایای اجاره خودرو

دیگر خبری از انتظار طولانی در ایستگاه های اتوبوس نیست

اجاره خودرو مزایای زیادی هم برای افراد و هم برای افراد حرفه ای دارد. کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند احتمالا فکر می کنند که حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد روزانه کافی است. اما واقعیت این است که زمان انتظار اغلب در طول توقف طولانی‌تر می‌شود: شما به سادگی در خطر از دست دادن قرار ملاقات خود هستید و دیر به محل کار می‌رسید. همه اینها بدون اشاره به مشکلات ناامنی در حمل و نقل عمومی.

بنابراین بسیار بهتر است که یک ماشین اجاره ای را انتخاب کنید ، چه برای سفرهای کوتاه یا طولانی، چه برای تفریح و چه برای کار. این جایگزین تا حد زیادی از نقطه نظر مالی سودمند است. بنابراین نیازی به داشتن وسیله نقلیه شخصی نیست.

یکی دیگر از مزیت های مهم این است که با اجاره، یک وسیله نقلیه تمیز و تمیز با خدمات با کیفیت در اختیار خود خواهید داشت. بنابراین، خطر خرابی در طول سفر حداقل است. علاوه بر این، اجاره خودرو به شما امکان می دهد وسایل نقلیه را به دلخواه خود تغییر دهید. به طور خلاصه، این یک راه حل بسیار سودآور برای سفر و تفریح است.

اجاره ماشین

آیا برای تعطیلات خود برنامه ریزی می کنید یا یک نقل مکان؟ احتمالاً کارهای اداری زیادی برای انجام دادن دارید: برای صرفه جویی در وقت از اجاره ماشین اینترنتی استفاده کنید. شما می توانید نوع وسیله نقلیه، تاریخ و مکان اجاره خود را انتخاب کنید.

 

نکات مهم قرارداد اجاره خودرو

هنگام امضای قرارداد اجاره یک وسیله نقلیه، باید به ویژه مراقب باشید:

•       اطلاعات در مورد وسیله نقلیه اجاره ای: ساخت، برد، مسافت پیموده شده، وضعیت خودرو،

•       هزینه واقعی که قرار است متحمل شوید، به ویژه سطح هزینه های اضافی که در صورت پیش بینی اجاره بها برای مسافت پیموده شده مشخص که احتمالاً از آن بیشتر خواهید شد، در خطر است.

•       آنچه برای تعمیر و نگهداری خودرو برنامه ریزی شده است،

•       بیمه خودرو،

•       مسئولیت در صورت ادعا،

•       میزان غرامت برای فسخ زودهنگام،

•       برای مدت مقرر در قرارداد.